Tipy, jak zahnat jarní únavu:

1. dubna 2015 v 22:58 | *Vanilla |  My Tips & Ideas
Máme tu už duben/april a jak jistě víte, v tomto měsíci je nejvíce proměnlivé počasí..no, jistěže - aprílové počasí a jak na něj vyzrát, nebýt zamračení a ve špatné náladě? Bojíte se, abyste se ze zimního spánku neprobudili rovnou do jarní únavy? Jak proti tomu bojovat a jaro si užít v plné síle? Mám tu pro vás hned několik tipů:
Dopřejte si více světla
Světlo podporuje produkci serotoninu, hormonu dobré nálady. Trápí-li vás jeho nedostatek, cítíte se pak unavení, depresivní. Nemůžete se jen tak procházet na jarním sluníčku? Mějte alespoň roztažené závěsy, židli co nejblíže k oknu. A je-li to možné, zajděte si na obědovou pauzu ven. Světla je totiž nejvíc mezi 11. a 14. hodinou. V nejhorším pomůže i horské sluníčko nebo
(rozumně!) solárium.

Odpočívejte a relaxujte

Skvělá je jóga, masáž, sauna... a hlavně spánek. Snažte se dopřát si ho více než obvykle. A také nezanedbávejte odpočinek. Příklad si můžete vzít z domácích zvířátek, ta totiž umějí naslouchat svému tělu. A když potřebují odpočívat, tak prostě odpočívají a spí více. A taky nezapomeňte správně dýchat! Dech je skvělým pomocníkem relaxace. Ideálně takzvaný jógový - celým hrudníkem.

Hýbejte se, ale s rozumem
Ano, pohyb také umí s vaší psychikou udělat divy. Ale opět je třeba poslouchat své tělo. Je totiž možné, že potřebuje
spíše víc klidu. Organismus je po zimě zatížený chladem a nedostatkem světla, a budete-li po něm chtít super výkony, vaše potíže se mohou jen prohloubit. Zkuste mírnější formy pohybu. Ideální je procházka..

Místo kafe volte čaj
Káva a další kofeinové nápoje vás sice rychle nastartují, ale po prudkém výstupu následuje o to větší propad. Proto je lepší zvolit na povzbuzení například zelený nebo bílý čaj (s černým taky opatrně!). Jejich účinky totiž přicházejí pozvolna, ale zato působí dlouhodobě. Navíc obsahují řadu tělu prospěšných antioxidantů.

Dodejte tělu vitaminy
Vitaminy, minerály, enzymy... Na ně byste měli myslet pro zimou unavené tělo nejvíce. Dopřejte si zkrátka co nejlepší životosprávu - jezte málo a pravidelně a pestře. Zvyšte přísun ovoce a zeleniny.

Vyhýbejte se stresu
My to tu všichni taky dobře víme. Ono to někdy zas tak úplně nejde. Zkuste tak alespoň několik mých rad: Například si udělejte denní plán a zkuste se ho držet. Potřebujete-li zrovna něco dokončit, nenechte se rušit, vypněte telefon, nekontrolujte ani maily, ani Facebook. Na to si určete jiný čas ve vašem denním plánu. A nezapomeňte také na čas určený k relaxaci.

Zelený tip
S bojem proti jarní únavě vám pomohou také bylinky. Kromě čajů si bylinky můžete také přidat do jídla. Třeba: bazalku, mátu, tymián, šalvěj, estragon, oregáno, majoránku. Skvělý je také ženšen nebo tzv. zelené potraviny - nápoj ze zeleného ječmene nebo sladkovodní řasa chlorella.
***
SNAD JSEM VÁM ASPOŇ TROŠILINKU PORADILA A JÁ SI JDU DÁT VYDATNÝ SPÁNEK, PROTOŽE MĚ ČEKÁ OPĚT VELKÝ DEN! PŘED VÍKENDEM SE VÁM SNAD JEŠTĚ OZVU S NĚJAKÝM TÍM OSOBNÍM ČLÁNKEM :*
PÁÁÁ, MILUJI VÁS -->Vaše Vanessa Farfalla - Ask.me
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Ann Ann | 2. dubna 2015 v 16:44 | Reagovat

Rady, nad ktorými by som sa mala pozastaviť, keďže toto upršané počasie je unavnejšie než náročný deň :)

2 Katie Katie | Web | 2. dubna 2015 v 21:12 | Reagovat

Jeeee, nový článek :)
Děkuji za tipy, hodí se, já jsem teď unavená a taková malátná pořád :(

3 michalka michalka | 3. dubna 2015 v 13:40 | Reagovat

Moc pěkný článek :) senzační rady snad už bude tepleji

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama